JAK MOTYWUJEMY DZIECI I MŁODZIEŻ PODCZAS NASZYCH SZKOLEŃ PŁYWACKICH

Data publikacji: 2019-08-19

JAK MOTYWUJEMY DZIECI I MŁODZIEŻ PODCZAS NASZYCH SZKOLEŃ PŁYWACKICH

Jak motywujemy dzieci i młodzież podczas naszych szkoleń pływackich?

- budowanie zaufania i  przyjacielskiej atmosfery - witamy się z uśmiechem i jeszcze przed rozpoczęciem zajęć pytamy dzieci i młodzież jak im minął dzień w szkole, co ciekawego wydarzyło się w przedszkolu itp.

- odnosimy się do procesu, a nie oceny dziecka – więc zamiast mówić: „ Jesteś w tym dobry” można powiedzieć to tak np. : Ola, podoba mi się, w jaki sposób wykonujesz ruch nogami do żabki lub Kacper, podoba mi się, w a jaki sposób przepłynąłeś tyle metrów pod wodą. – komunikaty odnoszą się do procesu ( w tym postawy, wytrwałości, wybranego ruchu, uzyskanej poprawy itp.) wzmacniającego motywację wewnętrzną u dziecka. Dodatkowo podkreślamy indywidualizm dziecka i jego ważność na zajęciach, zwracając się do niego po imieniu

-odzwierciedlamy emocje i zachowania dziecka, próbujemy wczuć się w jego sytuację – np. Widzę Jasiu, że bardzo stresujesz się, rozumiem Ciebie, też kiedyś się strasznie bałam nurkować, ale jestem tu aby Ci pomóc, przy mnie jesteś bezpieczny lub Widzę Kasiu, że bardzo cieszysz się na skoki do wody. Lubisz skakać, prawda?

-opowiadamy o swoich odczuciach- np. Aniu, cieszę się, że widzę dzisiaj twoje zaangażowanie na zajęciach

- prawdziwie i po przyjacielsku dziękujemy – Dziękuję za wspólne zajęcia/ trening i  z każdym dzieckiem żegnamy się zwracając się do niego po imieniu i przybijamy wspólnie piątkę na pożegnanie dzięki czemu umacniamy więź miedzy dzieckiem, a trenerem.

 

Drodzy rodzice, trenerzy, nauczyciele! Zwracajmy uwagę w jaki sposób rozmawiamy z dzieckiem i w jaki sposób kierujemy do niego komunikat!!  

Dzieci przeglądają się w oczach rodziców, nauczycieli, trenerów i to co usłyszą może na stałe zapaść im w pamięci. Tak bardzo ważne jest używanie komunikatów wzmacniających, które będą budować pewność siebie, zwiększać poczucie własnej wartości, budować wiarę w siebie i zachęcać do podejmowania kolejnych wyzwań i prób aby odnieść zamierzony sukces. To wszystko powoduje, że podejmowany przez dziecka wysiłek czy próba pracy wynika z jego  wewnętrznej motywacji i z potrzeby , a nie tylko z chęci usłyszenia od osoby dorosłej : brawo, dobra robota!


Komentarze